365 päeva rattaga

J3HsR_Crossway_20_MD_valge_hall.jpg

Nüüd võin öelda, et mööda on saanud esimene aasta, kus liiklesin rattaga 12 kuud ja iga ilmaga.

Kõigepealt südamelt ära see pilt siin postituse alguses – sellel on valesti kõik, mida ühelt praktiliselt linnarattalt ootama peaks. Jaanuaris-veebruaris liigeldes kohtasin eranditult rattureid, kelle liikumisvahendid olid hämmastavalt sarnaste praktiliste omadustega, nimelt:

Välimus. Hea linnaratas on võimalikult “meh” välimusega. Natuke roostes, natuke kriibitud, macgyveri teibiga lapitud ja ebamäärase silmapaistmatu pruuni raamivärviga. Kõik ikka selleks, et võiksid oma truu abilise lukustada bussijaama rattahoidjasse ja 2 päeva hiljem kodulinna saabudes ta eest ootamas leida.

amsterdam-bicycles.jpg

Rataste linn Amsterdam. Harva oli kohata mõnd kaherattalist, mis nägi välja noorem kui 20a. või kallim kui 100€. Sümpaatsed väärtushinnangud!

Porilaudade vajadus saab Sulle väga kiiresti selgeks esimese vihmase ilmaga.

Hambaarsti ooteruumist pätsu pandud ühekordne kilesuss on hea tõmmata sadulale parkimiseks, et vihma korral ei peaks sõitu jätkama märja istumisega. Hipsteritele müüakse ka spetsiaalseid sadulakatteid.

Laiad maastikurehvid linnarattal kõlab nagu “linnamaastur”, sul ei lähe neid vaja ja kitsaste rehvidega liigub ratas märgatavalt kegemini, vahe on hämmastav. Laiad rehvid tulevad abiks talvel, kinnitrambitud lumistel kõnniteedel kippus peenike rehv lumest läbi vajuma ja ebameeldivaid jõnkse põhjustana. Eriti hoolikatel on rattale talve- ja suverehvid, mina oma jonnakuses sõitsin kogu talve kitsa rehviga.

Talvel hakkab kett ja ülekanded teede soolatamise tõttu kiiresti roostetama. Abiks on usinalt ketiõli kasutada (või probleemi ignoreerida).

03-KO-BK152.jpgHeal linnarattal on pakiraam ja sellele omakorda monteeritud kõige suurem rattakorv, mida kaubandusvõrgust leida õnnestub.

Jah, rattakorv tõmbab su macho-punkte kõvasti alla aga kui sa nende pärast päriselt ka muretseksid, sõidaksid ringi landcruiseriga, mitte rattaga.

Eriti leidlikud (taas)kasutavad kõikvõimalikke alternatiivseid korve, plastikust kaubaaluseid ja kaste, inimeste leidlikus on piiritu. Käi poes, vea lemmiklooma arsti juurde (meie oma naudib täiega rattakorvis sõitu) või transpordi töö- ja koolitarbeid.

TT154131_S_1_web

Korviga kaasa üks oluline lisa, maksab küll paar eurot aga Sa tänad mind soovituse eest esimesel korral kui midagi suuremat korvi üritad mahutada. Kummist konksudega koormakinnitus, keera ümber sadulaposti ja järgmine kord poes käies saad toidukraami turvaliselt rattakorvi fikseerida. Ma olen selle abil jaburalt suuri asju rattaga ära vedanud.

pg_VC104Curtain.jpg

Pimedatel vihmastel sügisilmadel tahad Sa olla autojuhtidele maksimaalselt nähtav. Tuled on elementaarne, mõni edumeelsem kannab ka helkurvesti. Mina olen laisk ja helkurvesti asemel olen tuuninud oma kaherattalist ohtra helkurteibiga.  Liiklusohutuses ei ole tagasihoidlikkus voorus.

Rattakell (kohustuslik muide) on kõnniteedel sõites asendamatu abimees, lisaks ka elementaarne viisakus jalakäiaid eemalt hoiatada lähenevast jalgratturist.

Elu autota on täiesti võimalik.

6 thoughts on “365 päeva rattaga

  1. Räägi seda ka, et mitu kilomeetrit suutsid 365 päevaga maha kimada ja kuidas tervisele mõjus?
    Kujutan ette, et kui ma hakkaks igapäev rattaga liiklema, siis kaoks mitu mitu kilo nagu naksti 😀

    Liked by 1 person

      1. aastane kulu umbes täpselt 50€ rattakorvi peale ja nüüd tuleks ketiõli uueks hooajaks osta (10€). Tõenäoliselt lasen hoolduses keti ja tagumised hammakad veel vahetada st. 50€ kandis veel kulusid

        Meeldib

    1. ei oska umbes ka ette kujutada läbisõitu, igapäevane kruiis tööle ja koju, lisaks sekka mõned tiirud linnas. Väike linn, kõik käe-jala juures, suuri läbisõite siit vaevalt tuleb. Sama lugu tervisega – mingi mõju saamiseks peaks rattaspordiga tegelema, mitte poe ja kontori vahet kruiisima 🙂

      Meeldib

  2. Lisan juurde veel paar omapoolset tähelepanekut.
    *Naastrehvid on väga mõistlikud asjad eesti talves. Pärast seda kui tavaliste rehvidega kiilasjääl külili maha kukkusin, tundusid naastrehvid vajalikud. Kusjuures naastrehvid toimivad väga hästi nii jääl kui lumeplögas, kiirust praktiliselt maha võtma ei pea. Ülimalt rahul.
    *kilejope + kilepüksid – äärmistel vajalik et sopastel teedel vihmaste ilmadega mitte läbi külmuda.
    *soe müts- Väga vajalik. Kui väljas -10C, siis rattaga sõites kipuvad kõrvad kõige kiiremini ära külmuma.

    Liked by 2 people

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s